-A A +A

Jste zde

Jak podpořit potenci a zdravé sperma?

Jak podpořit potenci a udržet sperma zdravé?

Volné pokračování článků "Ejakulát a spermie, "Jak si udržet kvalitu spermatu do vysokého věku" a "Jak zajistit sperma pro umělé oplodnění".

Naše sexuální zdraví nás celkem nezajímá v období, kdy jde vše samo od sebe. Počínaje bezproblémovým sexem, konče oplodněním ženy... Tím, jak na tom ve skutečnosti jsme se většina mužů začne zabývat většinu až tehdy, když něco není až tak úplně v pořádku. Nejčastěji je to okamžik, když začnou sexuální problémy, nebo se nedaří přirozeně a snadno oplodnit ženu... Tehdy je dobré začít zpytovat svědomí a hlavně včas vyhledat odbornou pomoc. Naštěstí dnes existuje řada klinik, které se problémy reprodukce přímo a na vysokém stupni odbornosti zabývají.

Přehled několika vhodných doporučení, která nám mužům zaručeně neuškodí:

  • Pokud nemáte jistotu, jak na tom jste a chcete vědět, jak se váš dosavadní život podepsal na sexuálním zdraví, pak je možné nechat si udělat spermiogram. Tento test je schopen popsat vlastnosti ejakulátu, jeho pH, množství spermií, jejich celkový počet v ejakulátu, pohyblivost, kvalitu i vitalitu.Pokud spermiogram nebude příznivý, pak je načase něco a to zásadně a rychle v životě změnit....
  • Okamžitě omezte požívání alkoholu na minimum.
  • V žádném případě nekuřte!
  • Nikdy nepožívejte žádné drogy!
  • Vyhýbejte se jakémukoli rizikovému pobytu v nebezpečném prostředí. Nebo úzkostlivě dodržujte zásady bezpečné práce s rizikovými látkami, zářením, teplem a chemikáliemi.
  • Pokud si chcete udržet pevné zdraví, zdravé cévy, zdravé srdce, pevnou erekci a fungující obměnu zdravých spermií, pak pravidelně konzumujte dostatek ovoce, zeleniny (obsahují vitamíny) a zařaďte do jídelníčku pravidelně tučné ryby (obsahují vyšší mastné kyseliny).
  • Vyvážený příjem vitaminů C a B a ostatních vitamínů obsažených v ovoci a zelenině je rovněž fyzické kondici, potenci i sexuálnímu zdraví prospěšný.
  • Konzumace kyseliny listové. Hraje klíčovou roli nejen v prenatálním období těhotné ženy, ale má i blahodárný vliv na zlepšování množství i kvality spermií.
  • Pro doplnění minerálních látek je vhodné konzumovat luštěniny a obiloviny zvláště v celozrnné podobě. Pro muže je maximálně vhodná i konzumace pohanky a to především v přírodní formě. pohanka má blahodárný vliv na stěny a pevnost cév.
  • Velký význam má i odpovídající příjem zinku a selenu. Selen totiž podporuje tvorbu mužských pohlavních buněk, která je pro plodnost klíčová. Zinek pak napomáhá udržení normální hladiny hormonu testosteronu jež působí pozitivně na samotnou reprodukci spermií.
  • Zdravá výživa, ájurvéda, i staré recepty na potenci a mužské zdraví doporučují plodnost zlepšovat konzumací ořechů a zvláště pak lískových ořechů. Ořechy totiž obsahují zinek, hořčík a vitamíny E a B6. Lískové ořechy, mandle a slunečnicová semínka, sezamová semínka, dýňová semínka, para ořechy a piniové ořechy navíc obsahují velké množství vitamínu E.
  • Oblékejte se tak, aby se varlata nepřehřívala a měla vytvořeny tepelné podmínky pro tvorbu a zajištění životaschopnosti zdravých spermií. používejte volné vzdušné oblečení a hlavně pohodlné spodní prádlo a kalhoty.
  • Ochlazujte varlata! Je velmi důležité, aby byla vaše varlata dlouhodobě ve správné teplotě. Optimální je, když mají trvale zajištěnu teplotu prostředí o dva až tři stupně nižší, než je teplota mužova těla. Právě dlouhodobé přehřívání varlat bývá častou příčinou neplodnosti z důvodu nízkého počtu spermií nebo z důvodu nekvalitních spermií. Na vině je i sedavé zaměstnání velké části mužů, nedostatek pohybu a tedy i "přirozeného větrání" a nevhodné neprodyšné oblečení. Alespoň jednou denně při večerní hygieně ochlaďte varlata tak, že je osprchujete chladnou až studenou vodou nebo chvíli posedíte ve vaně se s výrazně chladnější vodou. Není to příjemné, ale pomáhá to.
  • Nepodceňujte aktivní pohyb, sportování, pitný režim.
  • Udržujte pravidelný přiměřený sexuální život.

Dodržování těchto doporučení by mělo napomoci tomu, aby se kvalita, pohyblivost a množství spermií postupně upravila, zvýšila a zlepšila. Prevence je však vždy lepší, než jakákoli léčba.

Hlavně nezapomínejte na to, že to, co jste v mládí nestihli, ve stáří už nedoženete!

 

Články s podobnou tematikou

Literatura a zdroje

(AK)(Z)(L)