-A A +A

Jste zde

Meditace hlazením - část první

Meditace hlazením - začínáme

Pokračování článku "Meditace hlazením - úvod".

Meditace začíná ve stoje, kdy se oba partneři postaví proti sobě a vzájemně se pozdraví pozdravem "Namasté".

Potom se oba položí na připravený prostor tvořený matrací, měkkou podložkou z dek nebo na jiný příjemný, měkčí podklad dostatečné velikosti. Může to samozřejmě být i dostatečně velká postel nebo matrace.

Položí se vedle sebe, nejdříve na záda. Pokud je žena zvyklá používat pro hlazení pravou ruku, pak bude ležet po pravé straně muže. Pokud jí pro hlazení více vyhovuje ruka levá, pak si lehne po mužově levé straně. Oba partneři se zklidní, uvolní, sjednotí dýchání. Postupně sníží frekvenci dýchání, prodlouží ho a prohloubí. Tato část se většinou omezí na 5 minut. Je to dostatečný prostou pro zklidnění i vzájemné sladění dýchání. Délka zklidnění odpovídá délce jedné skladby. Skladba by měla být zklidňující, pomalá...

Techniku meditace zahájí žena na muži. Muž se otočí na bříško a pohodlně se uloží. Mírně roznoží nohy. Žena se otočí na bok. Podle toho, jak si k muži na počátku meditace lehla, má volnou pravou nebo levou ruku. Pokud je pravačka, leží nyní tak, že její pravá ruka je zcela volná. Položí ji celou plochou dlaně na mužova záda v oblasti jeho srdce a zůstane v klidu. Zavře oči a procítí dotek na jeho těle. Vnímá teplo, dýchání, jemné pohyby jeho těla. Naladí je na něj a pokusí se ho procítit. Opačně muž vnímá teplo ženské ruky a příjemný dotek, který mu ruka poskytuje. Naladí se na ženu a její dotek.

Žena po chvíli klidu začne jemným pohybem ruky s hlazením mužových zad. Pohyb musí být pomalý, klidný, jistý. Nespěchejte. Pomalý pohyb svědčí o ženině klidu a o tom, že je připravena muži poskytnou bezpečí a cit. Pohyb ruky po celou dobu meditace nepřerušujte. Snažte se pohyb ruky udržet po celou dobu stejně rychlý a přítlak stejně silný. Hlazení se provádí bez olejů, nasucho. Oba budou vnímat pohyb ruky i kontakt kůže dlaně s kůží zad. Žena by pohyb ruky měla provádět tak, aby postupným pomalým pohybem pokryla celou plochu zad. Nespěchejte. Na záda si vyčleňte asi tak 5 minut času. Při použití hudby víte, že je to zhruba délka jedné skladby.

Potom pohyb ruky začněte zaměřovat na oblast křížů. Pohyb se může změnit do kroužků na křížové oblasti, kde je mnoho nervových zakončení a ta dotek ruky vnímají nesmírně příjemně. Pomalost pohybu, teplo tuky a pocity z hlazení jsou pro muže nesmírně příjemným zážitkem. Většinou se muž už uvolnil a nyní se propadá do zcela nových pocitů odevzdání se, důvěry a sounáležitosti. Pohyb ruky na křížích často splyne v jeden jediný pocit pohybu kruhu a ten už není tvořen pohybem ruky, ale kruhem po kterém se ruka pohybuje. Často se v těchto chvílích se někteří lidé dostávají do stavu, kterému se říká "stav změněného vědomí". V těchto okamžicích se pro ně pohyb ruky a pocity které dotek přináší transformují na zážitky a pocity, které jsou zcela jiného charakteru. Někteří vidí barvy, jiní obrazce nebo vzpomínky, které zdánlivě s meditací vůbec nesouvisí. Obraz, pocity, vize nebo vzpomínky přicházejí, prolínají se, odcházejí a na jejich místo přicházejí jiné... Tak nějak popisují lidé stav změněného vědomí.

Žena může pohyb ruky postupně rozšířit i na hýždě, kříže a záda. pohyb se prodlouží, a ruka bude postupně hladit celé tělo. Pohyb ruky se dá prodloužit až na nohy. Musí se jen trochu více natáhnout. Důležité je, aby se žena při změně polohy moc "nevrtěla". To by muže možná trochu rušilo. Někdy to však nejde změnit polohu těla tak snadno. Cílem je, aby žena během této části meditace postupně pohladila celou zadní část těla muže. Když se trochu posune dolů k nohám, snadněji bude hladit nohy, hýždě a kříže, když se vrátí zpět do výchozí polohy, snadněji zvládne stehna, hýždě a záda.

Pokud má muž dostatečně rozevřené nohy, je možné pomalu hladit i vnitřní stranu stehen a hýždě. Je to velice příjemné. Nesnažte se však o nějaké vzrušování. To naopak ruší a do této části meditace rozhodně nepatří.

Délka první části meditace meditace se pohybuje okolo 10 minut, jedná se tedy o délku dvou skladeb. První skladba - záda, kříže, hýždě, nohy, druhá skladba nohy, hýždě, kříže a záda. Na konci druhé skladby se vraťte do úvodní místa hlazení, tedy do oblasti srdce a zde pohyb ruky zastavte. Dopřejte muži čas, aby mohl prožít pocit klidu, bezpečí, jistoty, sounáležitosti i vděčnosti, který se po takovémto dlouhém hladivém doteku dostavuje.

Po odeznění okamžiků klidu se partneři vystřídají. Muž si lehne na bok vedle ženy a žena se pohodlně položí na bříško a mírně roznoží. Technika a postup meditace je naprosto stejný. Muž hladí ženu a ta jeho něhu přijímá...

Pokračování meditace naleznete ZDE v článku "Meditace hlazením - část druhá".

 

Články s podobnou tematikou

Literatura a zdroje